söndag 25 september 2011

Lonely sunday!

Mamma och pappa åkte hem för ett tag sen, trist men någon gång måste de ju åka hem : )

Vi har haft en jättebra helg tillsammans. I fredags när de kom så lagade vi lite god mat och satt bara och pratade en massa. Var väldigt skönt att få prata med dem, inte bara över telefon, efter ett par turbulenta veckor.

I går så började vi dagen med en god frukost och sen gav vi oss iväg till IKEA för att bla köpa en byrå till gästrummet. Som ni såg i det förra inlägget så stod tv´n på en klaffstol tidigare : )
Är så nöjd över resultatet, tack snälla mamma och pappa för den fina byrån. Det köptes även värmeljus (såklart), servetter, pedalhink och en förvaringslåda. En låda med kantareller fick också följa med hem.
Efter IKEA blev det en tur till Bauhaus för att köpa en skottkärra, blommor och jord. På vägen hem köpte vi hem lax och räkor till middag.

När vi kom hem satte pappa igång med att fylla ett hål med cement för att kunna gjuta fast vår nya brevlåda. Mamma och jag rensade kantareller till lunchen, en mumsig kantarellmacka blev det.
Efter lunchen så fortsatte pappa med brevlådan, jag klippte gräset och mamma grävde ner och flyttade runt lite blommor i trädgården. Hon fixade även med blommorna innomhus, hon är så bra min mamma. Sen tog jag och pappa i tur med byrån, alltid lika spännande att sätta ihop IKEA möbler. Vi fick även det ommålade vitrinskåpet på plats, bild kommer upp på den inom kort.

Det har varit fullt upp den här helgen men vi har även hunnit med en massa mys, välbehövt har det varit iaf.
Idag ska jag fortsätta plocka lite här hemma så det är fint tills mannen kommer hem från jobbet. Solen börjar titta fram här nu så det blir nog en löprunda sen.

Hoppas ni får en toppensöndag.
Kram

PS. Ser ni hur ugglan på tallriken suktar efter min kantarellmacka : ) DS



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar