söndag 30 januari 2011

Söndag igen!

Jaha, då var det söndagkväll och snart är det dags för sängen. Helgen har gått snabbt som vanligt och vi har hunnit gjort en hel del.

Fredagen spendera jag hemma själv för sambon var på AW, så jag lagade lite god mat och softade i soffan. Kvällen/natten slutade med lite cirkus p.g.a bankproblem, men det löste vi. Tur att vissa banker har service dygnet runt : )

På lördagen så vaknade jag såklart tidigt som vanligt, så jag gick upp och gjorde mig en brakfukost bestående av äggröra, bacon och avocado, mums. Tanken var att jag skulle åka och träna efter det, men av någon anledning så kröp jag ner hos Adde i sängen igen och somnade om och sov till 12.30. Riktigt skönt att få sova ut, jag brukar annars ALLTID gå upp tidigt på helgerna. Åkte sen till gymmet och körde ett styrkepass, (körde överkropp och jag kan knappt röra armarna idag). När jag kom hem så tog vi en promenad i det fina vädret till Addes föräldrar för att säga hej, det slutade med att vi blev inbjudna på middag, mumsigt värre. Efter ett par timmar där så traskade vi hem igen, så där fick vi en timmes promenad sammanlagt. Skönt att vi bor så nära varandra nu : )

Idag så vaknade jag tidigt igen men lyckades somna om till 10.30, (vaknade av att Addes mobil ringde), så jag har fått sova ut heeeela helgen, väldigt skönt. Sen så har det fixats och donats här hemma, men först tog vi en tur till gymmet såklart : ) Blev 5 km på löpbandet och lite magövningar, såååå skönt, är fortfarande helt mör i kroppen. Sen dess så har jag bl.a. fått ordning på mitt badrumsskåp i badrummet på ovanvåningen, vikt och lagt in kläder, diskat, strukit duk till matbordet, dammsugit och lagat mat. Känns som om det aldrig tar slut, ska försöka fixa resten i veckan. Är nämligen gräsänka HELA veckan för Adde jobbar sena kvällar så han sover kvar på jobbet. Han jobbar nämligen i Enköping och det blir tufft att jobba långa dagar och sen åka hem i mörkret, sova ett par timmar och sen upp och köra i mörker igen. Så det är lika bra att han sover kvar. Är det någon som vill hålla mig sällskap så är det bara att säga till : )

Nä, nu blir det snart sängen för min del, sov så gott allihop.
Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar