onsdag 1 januari 2014

Igen...

Då var det kräktime igen. Denna gången var de mannen som drabbades. Vaknade vid 02.45 av en massa plaskande och ser att Adde hänger över resesängen och kaskadspyr i den : ( Det hade kommit så plötsligt att han inte hann till toaletten. Eddie låg mellan oss som tur var... Så då var det vara att gå upp och hjälpa till att få ordning på allt, yay. Runt 03.30 så var vi i säng igen och lyckades somna rätt snabbt. Men vid 07 så ville Eddie upp så då klev jag upp och fixade välling och som intogs i sängen. När den var slut så ville han fortfarande gå upp till mormor och morfar som han gjort varje morgon sen vi kom ner. Som tur var är dem morgonpigga och kunde underhålla barnet. Men jag valde att gå upp iaf så Adde fick sova vidare.

När det var dags för Eddies nap så var mormor gullig att ta med honom på en promenad så jag fick vila lite. Tror jag sov nästan en timme, så välbehövligt. Annars har jag och Eddie hängt och lekt hela dagen med en massa hjälp från mina föräldrar. Guld värt kan jag säga, speciellt när Adde var dålig och jag gravid.

Vi skulle egentligen fikat hos min syster tillsammans med min morbror med familj idag men det blev så klart inställt. Ingen vill ju riskera att bli smittad. Så vi har bara varit hemma idag. Efter en dag med massa bus så somnade Eddie gott med fötterna på mig vid 19.30 : )

Hoppas ni haft en bra start på det nya året.
Kram kram
 

Är ju så gulligt när de sitter och fiffar med sina leksaker.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar