söndag 1 december 2013

1:a advent!

Redan första advent. Inte långt kvar till jul nu. Hoppas det kommer lite snö så man får lite julkänsla. 

Vi började denna dagen med en liten promenad i solen. Blåste rätt bra men vi gick i skogen som skyddade. Eddie övade på storebrors rollen och körde vagnen en bra bit innan han började bli trött. Satte honom i vagnen och somnade gott efter en stund. Jag plockade lite kottar på vägen som jag skulle ha till ett litet arrangemang. Eddie fortsatte att sova gott i vagnen när vi kom hem så vi passade på att äta lunch. Sen åkte jag och fixade lite ärenden. Väl hemma så började vi röja bland julgrejer och annat. Fick massa gjort och fick upp nästan allt julpynt. Granen brukar vi sätta upp denna söndag men det hann vi inte. Får bli imorn istället. Ska bli spännande att se om den unge herrn låter bli granen. Förmodligen inte...
Till em melliset blev det skinkmacka med senap. Så jäkla gott. Provade ett vörttunnbröd som var riktigt gott. Eddie tryckte en hel själv.

Efter en låååång läggning somnade Eddie till slut vid 20 och vi kunde slå oss ner och äta. Nu kollar vi Zlatan och jag ska måla sist lagret på mitt lilla projekt. Innan vi lägger oss ska vi ta oss lite glögg och en saffransgiffel. Imorgon börjar jag ju jobba igen...med blandade känslor.

Hoppas ni haft en mysig advent.
Kram kram




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar