tisdag 17 december 2013

D-Link DCS-933L

Då det var många som blev intresserade av kameran vi köpte efter att jag la upp en bild på Instagram. Så jag tänkte göra en liten sammanfattning om den.

Vi har tänkt att köpa en kamera rätt länge men ville inte sätta upp den i vårt sovrum när tanken var att flytta in Eddie till sitt rum. Så nu när vi bestämde att han skulle börja sova där (i lördags) så bestämde vi oss för att köpa en. Den vi valde heter D-Link DCS 933L. Den kostade 799:- och vi köpte den på NetonNet där den var billigast. Det finns såklart billigare varianter men vi valde denna för att den fungerar i totalt mörker plus att den förlänger vårt trådlösa internet till övervåningen där det av något anledning dålig täckning.

Liten, smidig och snygg kamera.

Vi har nu satt en kabellist som döljer sladden.

Mammas lilla gris sover så gott.
Kameran går att vrida och vinkla så man kan ställa in den hur man vill. När Eddie sover sin nap på dagen i myshörnan så vinklar vi bara den ditåt. Supersmidigt.

När man installerat kameran så skapar man ett myDlink konto så man kan logga in och se barnet på datorn. Man kan också ladda ner en app som heter mydlink där man kan kika på det man filmar vart man än är. Jag brukar titta på Eddie när han sover på dagarna när jag är på jobbet. Enda nackdelen är att ens sambo håller på att tramsa framför den ; )

Så här ser det ut när man är inne på appen. Där kan man välja om man vill ha ljud på, nightmode etc. Man kan även ta kort : )

Vi är väldigt nöjda och tycker det var en bra investering. Hör vi att han gnyr, tjuter till el snackar (som han gör just nu) så är det bara att kolla appen och se om han verkligen är vaken el om han gör det i sömnen. Så smidigt. Om ni undrar något mer så är det bara att fråga.

Kram på er!

1 kommentar:

  1. Det här var riktigt smart! En sådan får vi införskaffa (eller 2 hehe) kan tänka mig att din andre hälft gör det, känner hur min man skulle hålla på haha!

    SvaraRadera