måndag 30 december 2013

What a night!

Denna natten/dagen blev inte riktigt som vi hade tänkt oss. Igår kväll var vi på bio med min syster och svåger medan mina föräldrar passade alla barnen. När vi kom hem strax innan tolv (det var en lååång bio) sa mamma och pappa att han hade stökat lite men inte varit ledsen. Det var väl inte mer med det och vi gick och la oss. 15 min gav Eddie oss innan han började sitt race. Det stökades, bökades som satan och till slut tog vi över honom till oss. Vanligtvis brukar han somna direkt men då låg han istället och pratade så vi fick skavsår i öronen. Lite smått irriterade blev vi till slut kan jag säga. Lusten att skicka in honom till sin mormor och morfar var väldigt stor : )
John Blund började sakta men säkert göra sitt men helt plötsligt sätter sig Eddie upp och kräks, mest slem. Stackars liten. Torkade rent, tog av pyjamas och tog bort lakanet som fick sig en dos. Efter det var han hur pigg som helst och ville inte somna. Höll igång ett bra tag till och sen kräktes han igen... Tvätta rent, ta bort sängkläder, försöka få i honom vatten/mjölk/välling. Har knappt koll på vad klockan var då. Babblarna spelades ex antal gånger och Eddie somnade. Vi fick sova nästan en timme innan vi vaknade av att Eddie kräktes igen. Bara att fixa igen och försöka få i honom vätska. Sen slumrade vi till i knappt en timme innan det var dags igen. Då var klocka 07.40 och mormor kom till undsättning. Jag gick upp med Eddie medan Andreas fick sova vidare.

Blev alltså typ 2-3 tim sömn i natt. Tog mig en välbehövlig nap när Eddie sov middag. Han har varit sitt pigga jag hela dagen trots att han varit dålig. Kräktes ett par gånger till under morgonen men sen har det varit lugnt. Har fått i honom vatten, smoothie, lite fil, banan under dagen som han fått behålla. Blev en hel del b-blöjor under dagen också.

Efter en panna välling så somnade han strax innan 19 bredvid sin pappa i soffan och sover så gott i sin säng nu. Hoppas såååå att han kommer sova hela natten i resesängen så vi alla får en god natts sömn.

Vår planer för idag blev såklart inställda. Skulle både ha åkt på fika hos gamla kompisar och åkt till Gekås med min bästa Carro. Supertrist men inget att göra åt. Imorgon tar vi nya tag och hoppas lilla familjen kan ta en liten sväng till stan innan det är dags att fira in det nya året med mina föräldrar.

Kram på er!

Lille grisen när vi kom hem från bion.

Superpigg sjukling.

Somnade gott vid 11.

Tog oss en liten promenad för att få lite frisk luft.



1 kommentar:

  1. Stackare! Hoppas han sover hela natten nu och mår bättre imon och att ni också får sova inatt! Kram

    SvaraRadera