söndag 13 januari 2013

Eddies dop!

Förra lördagen hade vi dop för Eddie. Vi ville ha det nu så att mina föräldrar kunde vara med eftersom de var hemma i Sverige.

Dopet hölls i Täby Kyrka, en fin lagom stor kyrka som bara ligger 2 min från oss med bil. Så det var smidigt att ta sig dit. Eddie var vaken under hela ceremonin och tjabbade med prästen och gäspade när han tyckte hon var lite för tråkig ; )
Åh inga tårar när han fick vatten på huvudet, duktig pojke.

Till mottagningen hade vi hyrt en lokal som också ligger när oss. Där bjöds det på smörgåstårta, cupcakes och en underbart fin tårta som en kollega gjorde åt oss. Hon var så snäll och gjorde en egen liten tårta till min äldsta systerdotter Miranda som inte tål marsipan. Så glad hon blev.
Vi var ca 30 st totalt och det var alldeles lagom för oss. Det blev familjen och våra närmsta vänner. Tyvärr så var det ett par stycken som inte kunde komma

Lilleman fick en massa fint som böcker, sparbössor, pengar, Kånken Mini ryggsäck, dopflagga, Mumin pepparkakshusformar, tavla, träleksaker, ugglespeldosa åh mer därtill : )

Vi är så nöjda med dopet. Tack alla som var med och gjorde dagen såå bra.

Här kommer ett litet bild(ös)regn från dagen.






























3 kommentarer:

  1. Ja, kan tänka mig att man kommer sakna magen mycket sen ;)

    Åh, vad fina ni var på dopet :) Och tårtan, oj vad fin!

    SvaraRadera
  2. Vad fint! Håller själv på att planera inför vår lilla tjejs dop för fullt, ska ha det i början på mars så det är ju ett litet tag kvar men veckorna går ju så himla fort!

    SvaraRadera
  3. Åh så fint dopet verkar har varit! :-) han är ju så söt!! :-)

    Vilken superfin tårta!! :-)

    Ja jag hoppas jag kan komma igång med bloggen igen
    Men vissa dagar har man varken tid eller lust ;-)

    Haha, nä man blir nog aldrig klar i ett hus!! Man kommer
    På nya projekt hela tiden ;-) men det är ju kul att änsra
    Och förnya :-)

    Stor kram till dig!!

    SvaraRadera