onsdag 27 mars 2013

Sprutor, promenix, fika!

Ja så har vår dag sett ut. Kl. 13 var det dags att gå bort till BVC för 5 månaders sprutorna, vägning och mätning. Bebis vägde in på 7240 och var 68 lång. Stooooora killen. Han charmade såklart BVC-ssk som alltid. Åh han visade att han inte vill sitta el ligga utan man ska stå och hoppa hela tiden : )
Sen var det dags för sprutorna. Den första gick bra, bara ett litet pip och sen var det bra. Men andra sprutan va inge kul, den sved ordentligt. Men sköterskan tyckte att han var jätteduktig och återhämtade sig snabbt.

Efter vi var klara så mötte vi upp kompisen Ebbe och hans mamma för en promenad. Tänkte att Eddie skulle få sova av sig ute i det fina vädret. Sist han fick sprutor så sov han i 3 timmar. Efter 1 timme så ville han inte sova mer. Så de sista 40 minuterna tills vi var framme vid vår destination var lite kinkiga. Han fick komma upp hos mig en stund och blev nöjd : ) Sen tog vi oss en välförtjänt fika och pratade medan grabbarna satt i sina stolar. Ebbe satt mest och inspekterade när Eddie tog död på sin giraff, haha. Goa killar de där två. Sen tog vi bussen hem. Både bebis och mamma var rätt trötta och efter en flaska (till bebis) så somnade han vid 19. Sen har jag fixat middag till mig och mannen som har jobbat nästan hela kvällen här hemma. Själva så parkerade jag mig i soffan och inte rört mig ur fläcken. Blir sängen när Grey's är slut.

God natt från oss.







1 kommentar: