söndag 17 februari 2013

Singapore!

Nu är vi äntligen här. Kom i fredags men internet hos mina föräldrar var paj så jag kunde inte lägga upp något då. Så det här blir ett lååångt inlägg.

Nu kommer jag faktiskt att skryta lite ; ) Alltså jag måste ju säga att vi har den bästaste ungen som finns. Han var helt otrolig under hela resan. Men var lite orolig på fm innan vi skulle till flyget för han var gnällig och inte sovit något alls. När planet gick från Arlanda till Frankfurt kl 16.50 så hade vara sovit i typ 30 minuter på hela dagen. Antingen skulle han vara övertrött och inte somna alls och förmodligen vara väldigt arg/ledsen eller så skulle han slockna totalt. Åh tack och lov så gjorde han det sistnämnda. Han somnade innan vi ens lyft i sin pappas famn och sov hela resan som tog ca 2 tim.

I Frankfurt så hade vi 2 tim 40 min att slå ihjäl så vi satte oss på ett café och åt lite och Eddie fick en flaska. Sen började vi strosa bort till gaten och innan vi gick på fick Eddie ny blöja och pyjamas. Fick även näsdroppar för jag tyckte han var täppt i näsan. På planet så hade vi platser där man kunde ha en korg på väggen där Eddie kunde sova, men den fick man inte förrän planet var i luften. Vi spände fast oss och än en gång så somnade Eddie innan vi ens har lyft och vi stod på marken ett bra tag innan vi kom iväg. Då var väl klockan runt 22 och sen när vi var uppe i luften så fick vi sängen och vi bäddade ner Eddie. Sen sov han till, hör och häpna, kl 8 (svensk tid) och var hungrig : ) Fick ge nappen ett par gånger men inte mer än det. Vår duktiga kille ❤
Sen när vi skulle äta frukost så la vi ner honom och han somnade om och sov den sista timmen innan vi skulle landa. Han sov alltså 10,5 timmar av vår 11 tim och 45 min långa resa. När vi landat och planet skulle köra till gaten, då tyckte han inte det var roligt så då vart det gnäll. Bättre då än under själva resan : )
(Det har varit några som varit nyfikna på hur det är att resa med en bebis så långt så undrar ni något är det är bara att fråga på.)

Sen mötte vi upp mina föräldrar och min syster och hennes familj som kom med ett annat plan. Så härligt det var att se allihopa. Vi landade vid 17 så på kvällen var vi bara hemma och åt grillspett och potatisgratäng på deras takterrass. Den är nästan större än själva lägenheten dem bor i : )

Eddie sov nästan hela kvällen också så vi trodde att natten skulle bli jobbig men den blev inte så farlig. Lite stök och bök emellanåt och en flaska blev det.

I lördags så åt vi lunch med pappas gamla kollega och hans familj. Vi åt Peking anka som var tillagad på olika sätt, dumplings och en massa annat gott. Det blev även lite shopping till mig och Eddie : )

Imorse gick vi upp tidigt för att flyga till Bali. Eddie var hur go och glad som helst innan vi gick på planet. När vi satt oss på våra platser bad jag en flygvärdinna om hon kunde ordna ljummet vatten till ersättningen för jag visste att det skulle vara matdags snart. Hon hann inte göra det då och tiden gick (kändes som en evighet) och Eddie började bli mer och mer gnällig så jag ock Adde fick försöka lugna honom. Min pappa var snäll och hjälpte mig fixa vatten men då blev det för varmt och så jag fick gå fram och be om kallt vatten för att kyla ner det. Eddie började gallskrika och var otröstlig och jag fick panik och började gråta för jag blev så frustrerad. Är ju inte van alls att han håller på så. Vi fick ordning på flaskan tillslut men Eddie lugnade sig inte och vägrade ta flaskan. Tillslut så tog vi av honom kläderna så han låg bara med öppen body för han var så varm. Sen lugnade Adde ner honom med vaggning och napp och tillslut tog han flaskan och sen somnade. Kändes som han skrek i en evighet men det var typ i 10 min : )
Var nog en kombination av en trött, varm och hungrig kille.

Nu är vi iaf här och har njutit av vår otroliga svit som vi delar med syrran och Co. all inclusive och en massa bad.
Får se hur mycket jag hinner blogga nu under semestern men ska försöka så mycket det går. Förhoppningsvis blir det fler bilder på Instagram, jojjop heter jag där.

Bjuder på lite bilder från hur vi haft det än så länge. Nu ska jag fortsätta njuta av min SEMESTER!

























2 kommentarer:

  1. Härligt att den långa flygresan gick så bra! Och skönt med semester i värmen, inte ett dugg avundsjuk ;)

    SvaraRadera
  2. Duktig bebis!!! Vi åkte till Thailand med Leya när hon var 6 månader och det var nästan den bästa resan. Hon skötte sig också exemplariskt på plan osv. Man blir ju så stolt då. Herregud så nice svit! Är superduper avis. ;-) njut och ta hand om varandra.
    Kraaam

    SvaraRadera