fredag 23 augusti 2013

Fredag är det ju!

Känns som dagarna bara flyter ihop, har knappt koll på vilken dag det är. 

Fredag är det idag iaf, en stund till. På fm så var vi bara hemma och tog det lugnt. Eddie körde stök och bök inatt. Snurrade och hade sig. Körde även några tjut (i sömnen) så mitt hjärta stannade. Till sist fick jag honom lugn genom att hålla hans hand. Men han vaknade kl. 06 och ville inte somna om. Snark, så trött jag var. Men bara att gå upp och kicka igång dagen. Han somnade om vid 9 och även jag slumrande till en stund men vakande av att han smaskade jättehögt med nappen. Valde att gå upp istället och plockade lite. Men sen så blev jag så sugen på kladdkaka så jag bakade en helt enkel : )

Eddie sov till 10.30 och då lekte vi lite och åt mellis. Sen blev jag så rastlös men var inte sugen på att ta en promenad eftersom jag skulle spinna senare. Packade ihop barn, skötväskan och vagnen och tänkte ta en tur till Täby centrum. Precis innan vi åkte så messade jag en i mammagruppen och frågade om de vill följa med. Men Ebbe var inte på bästa humör så de var inte sugna på att ta sig ut. Då frågar jag om jag skulle köpa med mig lunch och komma förbi och så blev det. Köpte med mig sushi som vi mumsade på medan grabbarna smaskade på melon. Blev en mycket trevlig spontan träff med mycket snack som vanligt. Planerade även in en Gekås tripp i höst : )

Eddie ville inte somna i vagnen inne (fast han var så trött) utan fortsatte röja. När jag skulle byta kläder på honom innan vi skulle åka hem så slocknade han i min famn. Så mysigt. Stannade kvar en halvtimme så han fick sova. Inte så sugen på en svårsövd son sen på kvällen. Sen var det bara att åka hem snabbt, byta om till träningskläder, packa om skötväskan. In med barn och man i bilen, lämna dem hos svärisarna och sen åka till gymmet för ett spinningpass. Avslutade kvällen med tacokväll hos svärisarna med min kladdkaka som efterrätt. Eddie somnade vid 20 så vi stannade kvar och kollade Fångarna på Fortet och sen åkte vi hem. Nu är jag aptrött så jag ska snart joina sonen där uppe. 

Ledsen att det blir så långa inlägg. Hoppas ni orkar läsa annars får ni säga till : )

Äter riskaka och kollar reklam på tv'n

Mammas fina kille innan vi åkte iväg, (den där riskakan är alltid med alltså).

Ebbe posade i sin fina "inte slå i huvudet om man ramlar" mjukhjälm och Eddie provade om piano var något att satsa på. Vi tycker nog att han ska satsa på sport istället : )


Tack för era kommentarer i förra inlägget. Kul att höra hur ni haft det på sjukfronten. Fast inte kul att de varit sjuka såklart ❤

Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar