söndag 18 augusti 2013

Helgen!

Helgen har gått i rasande fart och vi har hunnit med en massa saker.

I fredags så åkte vi med Eddies flickvän Vilma och hennes mamma Desirée till Sollentuna Centrum för lunch och shopping. Barnen var så mysiga tillsammans och Eddie körde sin nya grej att kasta ner allt på golvet. Både Desirée och andra förbigående fick agera upp-plockare ; )





I lördags så städade jag och Eddie här hemma medan mannen byggde klart planket vid altanen. Nu ska det på lite färg och en grind ska upp och sen är vi ÄNTLIGEN klara med baksidan. Halleluja. På kvällen var vi hembjudna till Eddies gudmor Lin och skäggiga farbrorn Niklas. Bjöds på god mat och mycket snack, som vanligt. Eddie hade superskoj med alla hundarna. Speciellt när de små skällde. Eddie skrattade så han kiknade och jag fick med det på film : )
Vi var inte hemma förrän strax innan tolv men vi bor bara ett par minuter bort med bil.





Imorse tog jag en långpromenad som avslutades med lite löpning. När jag kom hem så hade både barn och man somnat. Så jag fixade i ordning mig och åkte för att handla penslar och mat till dagens gäster. När jag kom hem sov Eddie fortfarande och sov till 12. Då hade han sovit i 3 timmar. Vad hände där liksom. Sen gav jag mig på att klippa gräset men hann inte klart för batteriet tog slut och fick ett mess om att gästerna var på G. Snabbdusch fick det bli och sen plingade det på dörren. Det var min guddotter Lea och hennes föräldrar som var dagens gäster. Lea fick en försenad födelsedagarspresent som var en dockvagn. Som ni ser var den väldigt populär och hon vägrade släppa den när hon tog en paus på altanen : )


En unge som åt bröd med hela ansiktet. Blev dusch för den här busen innan välling och pyjamas och sen däckade han strax innan 19.

2 kommentarer:

  1. Vilken härlig helg!
    Söta bilder med barnvagnen!

    SvaraRadera
  2. Kul när barnen börjar leka med varandra lite mer :)
    Hör hängslena till byxorna eller har du köpt dom separat?

    SvaraRadera