torsdag 22 augusti 2013

Peppar, peppar!

Jag borde väl inte skriva det här inlägget för det kommer förmodligen att slå tillbaka...Men jag chansar ; )

Eddie har inte varit sjuk (förkyld/feber) en enda gång sen han föddes. Han fick lite feber när han fick 3 månaders sprutan men det är ju normalt. Vi har inte heller suttit inne och häckat sen han föddes men ändå har han klarat sig. Klart att det är skönt att han inte varit sjuk men man undrar när det kommer slå tillbaka? Kommer han bli sjuk oftare sen när han börjar på dagis eftersom han inte varit sjuk något tidigare??? Aja, det återstår att se. Ska njuta så länge det varar för sen kommer dagisbacillerna. Åh ja, jag säger dagis, inte förskola : )

Ni mamas där ute, hur mycket har era barn varit sjuka första året??


Mammas godis ❤

7 kommentarer:

  1. Helmi var sjuk nyss ju, första gången för henne med :) men våran bm sa att alla barn blir inte sjuka, och min mamma sa att ja heller aldrig blev sjuk när ja börja på dagis och ja hade en storebror ;) så det är nognså att vissa har tur bara ;)

    SvaraRadera
  2. Rex har haft en ordentlig förkylning som var riktigt jobbig och så har han varit lite småsnorig en annan gång. Så jag tycker ändå vi kommit lindrigt undan hittills, peppar peppar :)

    SvaraRadera
  3. Dante hade ju RS när han bara var 5 veckor gammal, det var fruktansvärt jobbigt när han var som sämst och vi låg inne på barnavdelningen...usch! Sedan dess har han tyvärr drabbats av ett flertal förkylningar med astmaliknande symptom vilket tyvärr är en rätt vanlig efter RS så nässpray och snorsug har tyvärr blivit en del av vår vardag.

    SvaraRadera
  4. Ja det är det sjukaste som hänt... Någonsin!
    Vi som fick äta pergotime och kämpa för att få Aston. Jag har ju inte ens fått min mens emellan. .. Grät i några dagar. Nä vi vet inte vad det blir men vi kallar den för henne av någon anledning och hoppsan. ;-) är i v 13 redan....

    SvaraRadera
  5. Skönt att han inte har varit sjuk! Alicia har vart förkyld två gånger, så det är väl ändå helt okej :)
    Trevlig helg! Kram

    SvaraRadera
  6. Vår lilla tjej är nu 9 mån och har hunnit vara förkyld i två olika omgångar innan hon hade fyllt 3 månader men ingenting sen dess.

    SvaraRadera
  7. Men jaa, tänk så söta pojkar vi har :D ojojoj!

    SvaraRadera