torsdag 7 november 2013

Torsdag!

Idag hade vi besök av min svägerska Linda och Eddies lilla kusin Henry. Eddie röjde runt som vanligt och Henry låg mest och myste i sin mammas famn.
Jag bjöd på färsk ravioli med champinjoner, lök, vitlök och gräddsås till lunch. Eftersom det är kladdkakans dag idag så hade Linda med sig en kladdkaka med After Eight i, sååå god. Måste skriva upp detta datumet så jag inte glömmer denna dag nästa år : )

De åkte vid 16.30 och pappan kom vid 17. Eddie var hur trött som helst för han har bara sovit 1 gång idag. Men han höll sig vaken till 18.30 då han slocknade i sin säng. Adde jobbar kväll hemifrån nu så jag kollar tv i min ensamhet ; )

Imorgon ska jag och Eddie hälsa på hans eventuella dagis (ja jag säger dagis). Hoppas det är bra. Är tyvärr fullt på de vi har valt så detta är enda alternativet vi har nu. Kommer stå kvar i kö till de andra så vi förhoppningsvis får plats till hösten. Inte bra att ha barn som ska skolas in på vårterminen eftersom det inte är några barn som slutar då och syskon har förtur. Vill ha ett dagis som ligger nära och det vi ska till imorn tar typ 25-30 min att gå till och ligger inte direkt nära någon busshållplatsen. Ni får en update om hur dagiset är imorn.

Kram så länge 


Någon var visst färdig...


Eddie visar sin kusin vart han har sin näsa så han vet : )

Lite gympa på kvällskvisten.

2 kommentarer:

  1. Pratade med en förskolelärare här om detta med vårtermin och hösttermin eftersom jag trodde det skulle bli problem med att Rex ska börja i januari. Tydligen är det så att här i Borås spelar det ingen roll längre när barnen är födda för de flyttar kontinuerligt under året upp barn till storbarnsavdelningarna (där det är tillåtet med större barngrupper) så att nya barn kan börja. Dock är det svårt att få plats på dagiset man valt ändå eftersom det finns så få platser, suck. Jag hoppas ni blir nöjda med dagiset ni fått! Jag går och väntar på plats nu och är ganska nervös faktiskt, kan bli riktigt jobbigt ifall jag får plats långt bort. Ligger dagiset ni fått plats på långt hemifrån?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad skönt att det är så hos er. Är tyvärr inte det här verkar det som. De har sitt antal som de håller sig till så att det inte blir för många barn på varje fröken. Det sa en av föreståndarna jag prata med och det är ju jättebra såklart. Ja det tar typ 25-30 min att gå plus att det inte ligger jättenära någon busshållsplats. Med bil tar det ca 5-10 min att åka men vi har bara en bil som Adde har eftersom han jobbar i Enköping (45-50 min bort). De andra vi vill ha ligger 5-7 min bort. Förstår att du är nervös, du måste ju dra hela lasset själv. Hoppas ni får ett bra och som ligger nära.

      Kram

      Radera